Psal se rok 2014, přesně 13.11., a my v Praze na letišti uvítali váženého pána Ernesta Colnaga. Přiletěl do Prahy osobně „pokřtít“ obchod nesoucí jeho jméno. Jeho výraz při vstupu do obchodu nikdy nezapomeneme. „Colnago obchod? A ta všechna kola mají půjčená?“ ptal se obchodního ředitele, který stál po jeho boku. „Ne, ty všechny rámy a kola včetně speciálních edicí a vzácných kousků Colnago for Ferrari nakoupili,“ ujistil pana Colnaga. V Praze jsme tenkrát otevřeli první obchod na světě, který prodával pouze kola Colnago. Pan Ernesto se během návštěvy Prahy setkal s fanoušky značky, kterým se ochotně podepsal na jejich kola i dresy. Na zeď nám napsal pozdrav, který dodnes ochraňujeme. V průběhu dne dal několik rozhovorů pro vybraná média a v podvečer se zúčastnil akce v showroomu Ferrari, kde příznivcům značky nadšeně povídal o vztahu s Enzem Ferrarim i o zapojení inženýrů Ferrari při vývoji prvního celokarbonového rámu. Uběhlo 10 let a my prodali stovky kol fajnšmekrům a srdcařům, kteří jméno dnes již 92letého pána na rámu hrdě vozí.
Byl to tehdy krásný den.
ps: Jeden z rozhovorů (na iDnes.cz) jsme pro vás dohledali a uvádíme z něj to nejzajímavější. Celý rozhovor najdete zde https://www.idnes.cz/xman/rozhovory/ernesto-colnago-vynalezl-kolo-na-miru-a-z-karbonu.A141119_010117_xman-rozhovory_fdv
Kolo na míru a karbon
A přišel jste s inovací, začal jste stavět kola na míru.
To v té době nebylo, dělalo se to od oka, zkoušelo se, co funguje a co ne. Já začal dělat rámy na míru pro závodníky. Jako mladý jsem si tím udělal jméno.
Jediné vaše vylepšení to ale nebylo. Zavedl jste i karbon.
Tehdy se rámy stavěly jen z oceli. A byla to těžká ocel. V roce 1985 jsem do cyklistiky přinesl karbon, ve spolupráci s Ferrari. Celý svět byl ohromený.
Jaká byla reakce ostatních výrobců?
Měli strach, že se rozbije. Nikdo jiný si nedovolil vyrobit karbonové kolo po dalších sedm osm let. Ostatní ho začali vyrábět, teprve když moje kolo poprvé vyhrálo závod Paříž-Roubaix (jeden z nejnáročnějších silničních závodů světa, jede se z velké části na dlažebních kostkách - pozn. red.).
Máte v hledáčku další inovace?
Určitě, technologie se nezastaví. Od Colnaga vždycky všichni opisovali, ať už jsem pracoval s titanem, hliníkem či karbonem. Nebo když jsem přišel s rovnou vidlicí, kotoučovými brzdami. Vyvíjíme, hledáme, spolupracujeme s univerzitami. Dnes není cílem ještě větší lehkost, ale bezpečnost. Nyní se zaměřujeme na bezpečnost.