Bylo vyvinuto ve spolupráci s profesionály týmu UAE Emirates a je výsledkem dlouhého procesu navrhování a testování, a to jak v aerodynamickém tunelu, tak v reálných závodech. V4Rs bylo postaveno tak, aby bylo na vrcholu v jakémkoli prostředí, ale vždy s jediným cílem: vyhrát.
Colnago s potěšením představuje nový V4Rs, svůj nejrychlejší monocoque/samonosný rám všech dob, jedinečné kolo, které vyniká ve všech typech terénu , vyvinuto ve spolupráci s jedním z nejsilnějších cyklistických týmů WorldTour. Přínos týmu UAE Emirates byl zásadní v dlouhé fázi tvorby prototypů a následných silničních testech a poté přímo v závodech. Podněty získané od jezdců umožnily pracovat na jasných a definovaných oblastech, jako jsou: aerodynamika, hmotnost, skutečná dynamická tuhost, geometrie , robustnost a spolehlivost.
Aerodynamika
V4Rs bylo navrženo jako integrovaný systém, tj. jako kompletní jízdní kolo v konfiguraci "ready-to-race". Technické práce se zaměřily na snížení aerodyanmického vlivu čelní plochy, v podstatě hlavové trubky, a následnou lepší integraci s korunkou vidlice. I když je V4Rs kompatibilní s komponenty třetích stran, bylo koncipováno tak, aby nabízelo nejlepší aerodynamický výkon v kombinaci s řídítky Colnago CC.01, která jsou navíc obohacena o 3D tištěnou podporu, která jsou v současné době kompatibilní s Wahoo Bolt V2 a umožňují zaručit další úsporu 0,75 wattů při 50 km / h.
Hmotnost
Nebylo snadné tento aspekt vylepšit ve srovnání se svým předchůdcem - V3Rs, proto Colnago pracoval na hmotnosti celého modulu (rám, vidlice, hlavové složení a řídítka) namísto hodnot jednotlivých komponentů. Konečný výsledek nám umožnil ušetřit 47 gramů, porovnáním rámové sady V4Rs s řídítky CC.01 (+ hlavové složení) s rámovou sadou V3Rs s představcem Colnago Sr9 a Colnago HBR41 řídítka (+hlavové složení).
Skutečná dynamická tuhost
Tento koncept, zavedený Colnagem, je kombinovaným výsledkem tuhosti měřené statickým (laboratorním) a dynamickým způsobem, tj. na silnici v reálných cyklistických podmínkách. Získání těchto dat bylo možné díky nové metodice testování, kterou interně vyvinulo naše oddělení výzkumu a vývoje. Ta zohlednila jak stresové faktory, tak možnost vytvořit dokonale vyvážený rám z hlediska tuhosti a jízdních vlastností ve všech extrémních podmínkách, kterým lze čelit během závodů.
Dimenzování a geometrie
Na základě podnětů od profesionálních cyklistů byla geometrie (zejména reach a stack) přepracována tak, aby bylo možno dosáhnout ještě vyváženějšího výkonu ve všech velikostech, ve srovnání s V3Rs. Nyní je vztah mezi délkou sedlové trubky a reachem téměř lineární, což znamená snadnější a přesnější výběr velikosti a více možností pro nastavení polohy sadla. Kromě toho byl optimalizován a harmonizován poměr stacku / reache napříč všemi velikostmi a délka řetězových vzpěr byla zkrácena.
Robustnost a spolehlivost
V4Rs (ve srovnání s V3Rs) se může pochlubit větší odolností proti nárazu u dílů, které jsou nejvíce vystaveny otřesům v závodních podmínkách. Příkladem jsou zcela nové sedlové vzpěry, které kromě aerodynamičtějšího tvaru výrazně zvyšují odolnost proti ohybu a nárazu. Na druou stranu robustnost znamená schopnost snížit potřebu údržby na minimum. Praktickým příkladem je nové hlavové složení CeramicSpeed s technologií SLT (Solid Lubrication Technology), která díky svému exkluzivnímu tuhému polymeru a komponentům z nerezové oceli zabraňuje dvěma nejčastějším příčinám selhání ložiska: absenci mazání a znečištění vazelíny nečistotami.
V4Rs před konsolidací své definitivní verze prošlo dlouhou studijní fází ve spolupráci s týmem UAE Emirates, který závodil část loňské sezóny s Colnago Prototipo, názvem naznačujícím probíhající fázi vývoje. Různé vrstvení (překrývání určitého počtu vrstev karbonových vláken) bylo vyzkoušeno před dosažením finální verze a účast v závodě tak těžkém a komplikovaném jako je Tour de France, nám umožnila dosáhnout výsledku na nejvyšší úrovni, pokud jde o kvalitu a robustnost.
Tadej Pogačar, jeden z prvních jezdců týmu, který testoval V4Rs, řekl: "V4Rs je opravdu lehké a tuhé kolo. Citlivě reagující. Pro mě je to parádní pro útok ve stoupáních, protože když šlápnete pedálů, kolo jede opravdu skvěle. To pomáhá rychleji útočit. Cítím se sebevědomě a opravdu si to užívám. Na kole potřebujete pohodlí, protože máme dost dlouhé etapy. Není to jen o rychlosti a lehkosti; ale je to také o pohodlí. Je opravdu důležité, abyste se po šesti hodinách na kole necítili úplně zničeni, takže... Naše kolo je na to prostě dokonalé."
Stejné V4Rs bude používat také UAE Team ADQ, který se může pochlubit ve svých řadách Italkou Sofií Bertizzolo, všestrannou cyklistkou, schopnou vyniknout v širokém spektru závodů. Sofia Bertizzolo, která testovala V4Rs, řekla: "Můj první dojem po jízdě je, že toto kolo jede skvěle. Kolo perfektně vyhovuje jezdci, jako jsem já. Jelikož jsem “všestranná", tak je to pro mě to pravé kolo. Nejsem čistokrevná sprinterka, nejsem vrchařka, v každém závodě může přijít má chvíle, ať už je to ve stoupání či na rovině a na zatáčky, je toto kolo připraveno rovněž dokonale. Stačí jen vystihnout správný čas na rozjezd a kolo vám maximálně vyjde vstříc. Je to prostě... Je to úžasné Jízdu si opravdu užíváte: máte pocit, že do ní nemusíte vkládat žádné nadměrné úsilí."
O Colnagu
Colnago Ernesto & C. S.r.l., známá jako Colnago, je výrobce špičkových silničních závodních jízdních kol, založený poblíž Milána v Cambiagu v Itálii v roce 1954. Společnost se nejprve stala známou pro vysoce kvalitní kola s ocelovým rámem vhodná pro náročné prostředí profesionálního závodění a později jako jeden z z nejkreativnějších výrobců kol odpovědných za inovace v designu a experimentování s novými a rozmanitými materiály, včetně uhlíkových vláken, které jsou nyní základem moderní konstrukce jízdních kol. Mezi mnoha vítězstvími Colnago – 18 zlatých olympijských medailí, 63 mistrovstvím světa, 23 Grand Tours, 41 klasickými monumenty – vyhrál Tadej Pogačar ročníky 2020 i 2021 Tour de France na kolech Colnago.